Sanningen är den att vi i höstas bokade en lägenhet vi skulle bo i under Miami vistelsen. Allt var perfekt och den var noggrant utvald av oss i familjen. Det vill säga - Utsikt över stranden, gym, bra läge (när lincon road och vid collins ave där jag ville bo), olika sovrum till oss ungdomar, pool men framförallt så var den väldigt fin. Det som hände var att en vecka innan vi åkte så ringde företaget vi bokat med och sa att byggnaden var under akut renovering & därför kunde vi inte bo där längre. Nehe, vad händer med oss nu tänkte vi. De gav oss ett förslag som tydligen skulle vara "bättre". Man vet att man inte hittar ett bra boende 1 vecka innan ankomst under högsäsong. Förslaget vi fick var att först bo i en lägenhet och sedan efter 4 dagar byta till en annan, annars pengarna tillbaks. Pengarna tillbaks? Det kostar oss dubbelt så mycket att boka om på egen hand nu, pga. att vi skulle ju åka. Klart det är dyrare ju närmre man bokar. Vi valde att behålla deras andra alternativ men den första lägenheten bokade vi om själva. Det var faktiskt väldigt mysigt där men ja, efter de där 4 dagarna fick vi byta till detta ställe. Summan av kardemumman: Vi fick lite champagne och visst, det funkar men man vill inte vara här inne. Det är speglar överallt och ingen balkong/tillgång till att gå ut. Sedan är Ocean Drive lite farligt att hänga på kvällarna alltså. Man känner sig utsatt och iakttagen. Hatar att de man bokar hotell med har sådan makt över en. Är fan lite arg att de inte lyckades fixa något bättre. Om man betalar en stor summa pengar för ett boende, vill man inte gå ner i standard för att DE har gjort fel. Sedan att vi betalade extra för vår första lägenhet för att deras alternativ var sämst. De har alltså förstört vår resa här i Miami en aning. Vi hade allt och fick inget. Överdriv kanske, men ändå. Tycker dock att detta funkar men det har vart krångligt att vi har vart tvungna att byta hotell osv. Jaja, lite info bara =)