1. Ju intressantare rubrik, desto fler klickEn rubrik är något många inte lägger speciellt mycket kraft och tid på. Här borde du tänka om, för din rubrik kan leda till ett högre intresse. Hur får du en bra rubrik? Genom att anpassa dina texter så att det alltid finns något extra intressant att läsa om. Även om du bara skrivit om din dag, skriv om något extra speciellt som hände just idag. Kanske att du stötte på en kändis på gatan. Att du blev förälskad i en ny klädkollektion. Att du idag är lyckligare än någonsin. Lägg alltid fokus på något speciellt i ditt inlägg. 2. Locka dina läsare till att följa dig på SnapchatMånga tycker det känns svårt, nästintill omöjligt, att få många följare på Snapchat. Tänk förbi hindret och tänk på varför du börjar följa personer på Snapchat. Förmodligen för att de lockat till sig dig genom något speciellt. Ett tips kan vara att om du köpt en ny väska t.ex. be dina följare att börja följa dig på Snapchat för att se vilken väska det blev. Ditt mål är att alla dina följare ska följa dig på alla kanaler. Det är en grundnyckel till att bli stor. 3. Sprid ditt nya blogginlägg överalltOm du har skrivit ett nytt blogginlägg var noggrann med att dela det på Snapchat, Facebook och även på Instagram. Det ger dig garanterat mer klick än vanligt. Dina Instagramföljare kanske inte ens var fullt medvetna om att du hade en blogg innan, bingo, nya läsare kommer hitta till dig! Se denna process som en del av att skriva ett blogginlägg. 4. Hitta din nisch på respektive kanalOm man kollar på de större profilerna har de olika slags nisch på sina kanaler. På Twitter är generellt personer mer personliga, på Instagram mer ytliga och på bloggen är man bara sig själv. Så bestäm dig redan här, vem är du på din blogg? Din Instagram? Din Twitter? Din Snapchat? Om någon inte fastnar för din Instagram kanske de fastnar för din blogg. 5. Ju mer, desto bättreVikten i att finnas på olika sociala media kanaler är otroligt viktigt. Du måste sprida ditt namn och det gör du genom att dyka upp lite här och lite där. Det krävs engagemang och tid, men om du vill bli framgångsrik på sociala medier är det viktigt.